Koupili jste si zájezd od cestovní kanceláře? Pozorně si přečtěte smlouvu

5. srpen 2014

Přes 1100 cestovních kanceláří a agentur u nás v dnešní době nabízejí zájezdy. Ne každá ale jedná s klienty poctivě. Na co si musíme dát největší pozor, nám v pořadu Třináctka Plus poradil Robert Honzík ze spolku Spotřebitel.net.

Nejdůležitější je pořádně pročíst smlouvu a všeobecné obchodní podmínky. Ty najdeme i na internetových stránkách cestovních kanceláří.

Ve smlouvě musí být údaj o ceně, časový rozvrh plateb, označení smluvních stran nebo výše odstupného při případném zrušení zájezdu z obou stran. Důležité je také přesné uvedení času zahájení a skončení všech služeb zahrnutých v cestovní smlouvě.

Sedm dní před odjezdem na dovolenou bychom měli od cestovní kanceláře dostat informaci, kde bude jméno a telefonní číslo delegáta a také čas odjezdu autobusu z letiště na místo ubytování.

Pokud se po návratu z dovolené rozhodneme pro reklamaci zájezdu, musíme to udělat nejpozději do jednoho měsíce. Později už je případná reklamace promlčená.

Poslechněte si celý rozhovor.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.