Ústí nad Labem chce budoucí nádraží rychlodráhy využít jako kompletní dopravní terminál
Nové dvoupatrové nádraží má Ústí nad Labem pomoci s propojením rychlodráhy, městských částí nebo jezera Milada. Taková je vize krajského města pro nové nádraží na plánované vysokorychlostní železnici Praha – Drážďany. Chystané řešení železniční dopravy ve městě má i po společném setkání odpůrce.
Nové dvoupatrové nádraží má vzniknout zhruba mezi současným hlavním a západním nádražím. Barbora Havrlová z Kanceláře architekta města v něm vidí středobod veřejné dopravy v Ústí nad Labem. Představené řešení budoucí rychlodráhy v krajském městě kritizoval na společném setkání například architekt Michal Gabriel. Podle něj je plánované umístění nového terminálu i frekvence vlaků, včetně nákladní dopravy, špatné.
Trasa rychlodráhy z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan vyvolává debatu nejen v krajském městě, ale také například v Chlumci na Ústecku nebo některých obcích na Litoměřicku. Kudy budou vlaky jezdit, by mohlo být jasné už v červnu, kdy by mohli zastupitelé kraje projednat změnu zásad územního rozvoje.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tulaja se vzdal nominace na ministra. ‚Žádný ministr nesmí být zatížen pochybnostmi‘, napsal
-
Kdo může za smrt 11 dětí? ‚Šlo o naváděnou munici, tu Palestinci nemají,‘ shodují se experti
-
Marketingové zápasy v bahně, popisuje Hejlová úpravu volebního sloganu ANO
-
Česko bylo cílem kybernetických útoků, provedení odpovídá skupině spojované s ruskou tajnou službou