Evropská tísňová linka 112 u nás funguje už 16 let. Jenom v Praze přijali operátoři loni 350 tisíc hovorů

17. únor 2019

Šestnáctým rokem funguje v Česku tísňová linka 112. Nejrušnější jsou pro její operátory v Praze víkendové noční směny a svátky. V mimořádných případech, jako když se přes Českou republiku přehnal orkán Herwart, přijali operátoři až 30 tisíc hovorů za jeden den.

„Z toho celkového počtu, který operační středisko nabere za rok, tak se uvádí, že 75 % nejsou tísňové hovory. Jsou to omyly nebo třeba volání z kapsy,“ říká Kateřina Suchánská z operačního střediska pražských hasičů.

Nejčastěji lidé volají proto, že potřebují přivolat záchranku. Dále pak kvůli dopravním nehodám, vloupání do auta, krádežím, rvačkám nebo napadením. Méně často kvůli technickým zásahům, vyprošťování lidí třeba z výtahu nebo požárům.

„Při plném stavu na jedné směně pracuje 15 osob. Za loňský rok linka 112 nabrala kolem 350 tisíc hovorů,“ dodává Suchánská.

Na linku 112 se lidé dovolají z jakéhokoliv místa v Evropském hospodářském prostoru, kde je mobilní signál.

autoři: Martina Topinková , jp
Spustit audio