Dopravní podnik dnes začíná s opravou trati na Vinohradské třídě. Neprojedu tudy tramvaje a částečně ani auta

9. březen 2019 10:00

Dělníci budou pracovat až do poloviny léta na opravě tramvajové trati na Vinohradské třídě. Ta je v havarijním stavu a výrazně přesluhuje. Část Vinohradské opravil dopravní podnik už loni, teď koleje vymění na zhruba dvoukilometrovém úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí.

Tramvají se po Vinohradské třídě nesvezete čtyři měsíce. Vozit vás budou náhradní autobusy po objízdných trasách. Kompletní jízdní řády a informace najdetena na stránkách dopravního podniku. Ulicí částečně neprojedou ani auta.

Už přesluhuje

Oprava kolejí byla už nevyhnutelná. „Tahle trať se opravdu vyznačuje tím, že je vysloveně přestárlá. On na ní díky zrušení tramvají na Václavském náměstí v roce 1980 byl poměrně slabý provoz, takže přežila. Máme zkušenost, že to vydrží 15 – 20 let a tady to sloužilo bez nějakých extrémních potíží 39 let. Ale už si to svojí daň vybírá zejména na stavu kolejnic,“ říká technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský.

Práce ve spodní části Vinohradské měly začít už loni a navázat tak na hotovou rekonstrukci dalšího úseku. Aby město ušetřilo dopravního kolapsu, přesunulo předchozí vedení města rekonstrukci na letošní rok. Po opravě trati měli dělníci začít s obnovou celé třídy, ta ale nejspíš začne až v roce 2021. 

Bezbariérové zastávky

Dopravní podnik tak letos provede jen práce související přímo s provozem tramvají. „Ulice potom bude mít povrch z asfaltu, že tam nebudou panely, takže jedoucí auta budou vydávat výrazně menší hluk. Trať bude uložena do antivibračních rohoží, takže dojde jednoznačně k zásadnímu snížení hlučnosti,“ vysvětluje Jan Šurovský.

Součástí obnovy celé třídy má být také úprava zastávek na bezbariérové. Do jejího zahájení tak budou fungovat provizorní zastávky.

Aby se Praha u dalších projektů vyhnula podobným nesnázím jako na Vinohradské, zadal radní pro dopravu Adam Scheinherr Technické správě komunikací vypracovat zvláštní koordinační systém. „Kde bychom vlastně viděli u jednotlivých ulic, jak životnost tramvajové tratě, tak všech sítí, tak vozovky. Aby se to dalo koordinovat více třeba online než pouze těmi fyzickými jednáními,“ říká Adam Scheinherr.

Dělníci se na Vinohradskou třídu kromě prací na rekonstrukci ulice v budoucnu vrátí ještě jednou. Kvůli propojení kolejí s plánovanou tratí na Václavské náměstí.

autoři: Adam Bejšovec , jp
Spustit audio